Vacature Projectcoördinator AdminstratieMaatje

De Vrijwillige Hulpdienst Eindhoven verbindt op professionele wijze vrijwilligers, de Maatjes040, aan Eindhovenaren die voor korte of langere tijd ondersteuning nodig hebben in hun dagelijkse leven op verschillende leefgebieden. De Maatjes zorgen ervoor dat zij maatschappelijk kunnen blijven functioneren op een manier die bij hen past.

De Vrijwillige Hulpdienst Eindhoven bestaat sinds 1969 en heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld tot een professionele vrijwilligersorganisatie die een belangrijke plaats inneemt binnen het sociaal domein in Eindhoven. Meer dan 600 vrijwilligers leveren als ‘Maatje040’ en als vrijwilliger bij de Werkplaatsen Financiën een belangrijke bijdrage aan de informele zorg in Eindhoven. Daarbij worden ze begeleid en ondersteund door de projectcoördinatoren.

Omdat onze collega naar het buitenland vertrekt zijn we per direct op zoek naar een
Projectcoördinator AdministratieMaatje (28 uur per week)

De functie:

  • Je ondersteunt en begeleidt de Maatjes in het project op coachende wijze.
  • Je draagt zorg voor een juiste match tussen Maatje en hulpvrager.
  • Je geeft richting aan de Maatjes en ondersteunt bij complexe casuïstiek rondom armoede & schulden.
  • Je bent de verbinder met de Werkplaats Financiën.
  • Je bent verantwoordelijk voor de resultaten binnen je project, zowel kwantitatief als kwalitatief.
  • Je organiseert (bij toerbeurt) thema-avonden en ontwikkelt en geeft relevante trainingen voor vrijwilligers/Maatjes.
  • Je bent de verbinder tussen het project en de uitvoerende partners binnen het sociaal domein Eindhoven.
  • Je draagt bij aan de beleidsontwikkeling van de gehele VHE in het bijzonder op thema armoede & schulden.
  • In het project AdministratieMaatje werk je samen met een project-collega en daarnaast werk je direct samen met de coördinator van de Werkplaats Financiën. Je maakt onderdeel uit van het VHE-team.

Je bent:

  • Een ervaren professional
    • Met kennis van en visie op het sociaal domein en de informele zorg in Eindhoven en in het bijzonder de aanpak en regelingen rondom armoede & schulden.
    • met kennis van de stress gerelateerde problematiek waarmee mensen in armoede en schulden dagelijks te maken hebben.
    • met een proactieve, oplossingerichte aanpak.
    • die gemotiveerd is om kennis actueel te houden.

Je hebt:

  • Minimaal een afgeronde hbo-opleiding.
  • Relevante aantoonbare werkervaring.
  • Affiniteit en ervaring in het ontwikkelen van aansprekende trainingen voor vrijwilligers.
  • Geen probleem met de dinsdag als verplichte werkdag (de rest van de werkdagen worden in overleg afgesproken).
  • Zin in het werken in een organisatie die midden in de samenleving staat en volop in beweging is.
  • Vervoer om je binnen Eindhoven snel te bewegen.

Wat bieden wij jou:

  • Samenwerken met gemotiveerde collega’s.
  • Samenwerken met de zeer betrokken Maatjes en vrijwilligers.
  • Een fijne werkplek.
  • Salaris conform CAO Sociaal Werk, schaal 8.
  • Een aanstelling voor 1 jaar met de intentie deze om te zetten in een vaste aanstelling.

Jouw reactie:
Ben je enthousiast, pas je in het profiel? Solliciteer dan door je brief met CV vóór 25 oktober 2021 te sturen naar: sollicitatie@maatje040.nl.
Wil je meer informatie dan kun je op werkdagen tussen 12 en 13 uur bellen naar Judith van de Belt 06 30483901 of je vraag stellen per mail.
Meer informatie over onze organisatie vind je op deze website.