Onderdeel van Vrijwillige Hulpdienst Eindhoven

AdministratieMaatje

AdministratieMaatje

Administratie en papierwerk kunnen lastig zijn. Lang niet iedereen weet welke voorzieningen de gemeente heeft of welke toeslagen mogelijk zijn. Hoe krijg je alles op orde? Hoe maak je een budget van inkomsten en uitgaven? En hoe houd je overzicht? Misschien heeft de gemeente wel extra voorzieningen? 

AdministratieMaatjes zoeken samen met de inwoner papieren uit. Ze leren hem of haar zelf de financiële administratie bij te houden. Meer hulp is ook mogelijk. Denk aan advies geven over regelingen van de overheid die inkomen ondersteunen of een begroting of maandbudget leren maken. Er zijn zelfs AdministratieMaatjes die helpen tijdens en na schuldhulpverlening.

Als AdministratieMaatje ben je gestructureerd en administratief sterk, stabiel en sociaal vaardig. Je hebt geduld en kunt iemand die is vastgelopen wegwijs maken en uitleg geven. Je bent enkele uren per week of twee weken inzetbaar. 

Iets voor jou? Word dan AdministratieMaatje en neem contact op met Maarten via 06 30 48 42 39 of Susanne via 06 30 48 36 98 of stuur beide een mailtje.

Ben je verwijzer? Voor meer informatie over dit project en de voorwaarden, bekijk onze routekaart.

Aanvraagformulier
Heeft u een AdministratieMaatje nodigVul onderstaande aanvraagformulier in: