AdministratieMaatje

AdministratieMaatje

AdministratieMaatjes leren de hulpvrager hoe deze zelf zijn administratie op een eenvoudige manier op orde krijgt en kan houden. Als AdministratieMaatje ga je samen met de hulpvrager de papieren uitzoeken en ordenen. Je coacht hem/haar om routine te krijgen in het bijhouden van de financiële administratie. Wie nog meer wil doen, kan adviseren over inkomensondersteunende voorzieningen of iemand leren een begroting op te stellen. Ook kun je helpen bij het samenstellen van een dossier voor schulddienstverlening en ondersteuning bieden tijdens en na schuldhulpverlening.

Om voor het werk als AdministratieMaatje in aanmerking te komen, moet je gestructureerd en administratief sterk zijn, ben je stabiel en sociaal vaardig, kun je iemand die is vastgelopen geduldig wegwijs maken en ben je enkele uren per week of per twee weken inzetbaar.

Wil jij mensen helpen die in hun (financiële) administratie zijn vastgelopen? Word dan AdministratieMaatje en neem contact op met Maarten Bergman via 06 30 48 42 39 of Susanne Uithol via 06 30 48 36 98 of stuur hier een mail.

Vanwege een grote toename van aanvragen is het momenteel niet mogelijk een aanvraag te doen voor een BoodschappenMaatje.

Je kan vanaf 1 maart 2022 het aanmeldingsformulier weer invullen en een aanvraag doen.